Wednesday 2 September 2009

Langkawi UNESCO Geopark

愚蠢愚昧
-
我來到了交怡島的世界地質公園,攀上了這裡的最高處。從高處仰望交怡島,眼眸映著崢嶸的寶島山巒,澄藍大海與碧藍天交相輝映。在這個美如仙境的地方,我難以遏抑我的激動,我也有點激昂。回想工作的生活,蒼茫的工作或許只讓我學會渺小世事。再次登上高處或許能讓人用不同的角度看待事情,就像在這裡,就可以看大山,可以看大海。或許自己抽身在幾百米的高處上,所以更透徹看清人心,更真誠對待自己。我不是愚蠢愚昧的,因為我曾經站在這樣的高度上看事情。
Langkawi Geopark
-
The Global Geoparks Network (GGN) is a UNESCO programme established in 1998. Managed under the body’s Ecological and Earth Sciences Division, the GGN seeks the promotion and conservation of the planet’s geological heritage, as well as encourages the sustainable research and development by the concerned communities. On June 1, 2007, Langkawi Island has been given a World Geopark status by UNESCO. Three of its main conservation area in Langkawi Geopark;Machincang Cambrian Geoforest Park, Kilim Karst Geoforest Park and Dayang Bunting Marble Geoforest park.(Island of the Pregnant Maiden Lake). These three parks are the most popular tourism area within Langkawi Geopark